Nieuw trainingsschema

Nieuw trainingsschema

Berichtdoor Robin » di 07 jul 2009, 13:45

Hoi Rik,
Bedankt voor het doorgeven aan het POM voor mijn interesse in het laten zien van mijn training. Ik heb afgesproken met Bart in het r.c.a. en hij was onder de indruk van wat mijn benen kunnen.(dit was uiteraard heel leuk voor mij) We hebben een nieuw soort trainen overlegd zodat ik nog optimaler mijn beenspieren kan trainen.
In dit schema gebruik ik alleen mijn benen zodat ik precies kan zien wanneer ze vermoeid raken. Ik begin dan met 50% stimulatie en op het moment dat mijn benen niet meer zelfstandig fietsen schakel ik de stimulatie omhoog. Als ik bij 100% vermoeide benen krijg stop ik de stimulatie en ga ik alleen met mijn armen vijf tot zeven minuten fietsen. Na deze pauze voor mijn benen herhaal ik de eerste cyclus.

Wat vind jij van mijn nieuwe trainingsschema? het is anders dan het schema van het project. is dit een probleem?
Robin

Re: Nieuw trainingsschema

Berichtdoor Rik » wo 08 jul 2009, 10:50

Hallo Robin,

Ik moet zeggen dat ik ook onder de indruk ben van 17 min in de 5e versnelling. De trainingsvariant van Bart is prima, maar ik wil wel dat je 1 x in de week armen en benen samen traint. Dit om je conditie maximaal te kunnen trainen. Hoe meer spieren je gebruikt hoe meer je hart en longen moeten werken en je stofwisseling wordt aangewakkerd. Dit is belangrijk voor je algemene gezondheid.
Als je dadelijk nog beter getraind bent kunnen we de twee varianten prima samen doen. Eerst bijvoorbeeld 20 min alleen benen en daarna 20 min nog even flink werken.

Groet,
Rik
Rik
Beheerder

Keer terug naar Klik hier voor het Nederlandstalige forum over de BerkelBike