Mogelijkheden berkelbike?

Mogelijkheden berkelbike?

Berichtdoor rollerlady » wo 03 jun 2009, 18:16

Ik ben me aan het orienteren om te gaan sporten en nu stuitte ik op de Berkelbike.
Ik heb een beperking aan rechterbeen, en mijn rechterarm/hand.Mijn rechterbeen kan niet op een trappen o.i.d die kan geen druk hebben. En de beperking aan mijn rechterarm /hand is van dien aard ,dat die wel mee zou kunnen draaien ,maar niet veel kracht kan zetten.

Nu zit ik met een aantal vragen:
Is er een mogelijk te creeren op de berkelbike, waarbij het rechterbeen passief recht vooruit zou liggen?
Denkt u dat ik met deze berpeking de Berkelbike zou kunnen bedienen?
Is er ergens een mogelijkheid om een berkelbike uit te proberen?

Ik ben heel benieuwd en het zou mooi zijn wanneer het mogelijk zou zijn, mijn hoop is gevestigt op het feit dat er minder kans is op overbelasting omdat je zowel van je been als armen gebruik kan maken. Een handbike is n.l een te zware bealsting voor mijn gezonde arm.

Ik vind het een mooie uitvinding , vooral ook de mogekijkheden van het impulssysteem voor o.a. mensen met een dwarsleasie.

groeten van rollerlady
rollerlady

Re: Mogelijkheden berkelbike?

Berichtdoor Bjorn Jurcka » do 04 jun 2009, 13:38

Beste Rollerlady,

Bedankt voor uw vraag op dit forum. Ik zal hieronder uw vragen beantwoorden.

- Ja, het is mogelijk om iets te maken, zodat uw rechterbeen passief recht vooruit kan liggen.
- Ja, het is mogelijk om met 1 arm en 1 been op de BB te fietsen. Door ook uw been te benutten, kunt u uw gezonde linkerarm een beetje ontzien (i.t.t. bij een handbike). Dit is, zoals u zelf aangeeft, beter voor u.
- Ja, dit is op afspraak altijd mogelijk bij onze distributeur POM Revalidatietechniek te Nijmegen. Indien zij iets kunnen combineren, is het soms ook mogelijk om de BerkelBike op locatie uit te proberen. Als u een testrit aanvraagt via onze website (http://www.berkelbike.nl/test.php), dan zullen wij contact met u opnemen.

Indien u nog verdere vragen heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen (zie http://www.berkelbike.nl/contact).

Met vriendelijke groeten,

Bjorn
BerkelBike BV
Bjorn Jurcka
Beheerder

Keer terug naar Klik hier voor het Nederlandstalige forum over de BerkelBike