Alternatief Kilometerheffing

Alternatief Kilometerheffing

Berichtdoor Rik » za 30 jan 2010, 02:24

Uit maatschappelijke betrokkenheid ben ik al jaren bezig met verkeersproblematiek. Dit heeft nu geresulteerd is een alternatief voor de kilometerheffing. Ik sta open voor alle welgemeende argumenten.

Groet, Rik Berkelmans
Rik
Beheerder

Re: Alternatief Kilometerheffing

Berichtdoor Carla » vr 05 feb 2010, 14:34

GAAF.... Hier moet je iets mee doen......
Carla

Berichtdoor josdekkers » ma 08 feb 2010, 12:41

Beste Rik,
Kern van mijn probleem met je voorstel is het volgende: Je gaat ervan uit dat vooral woon-werk verkeer aangepakt moet worden. Als dat zo was, zou jouw systeem inderdaad veel simpeler en goedkoper zijn.
Maar de kilometerheffing wordt juist voorgesteld om in spitstijden het overige verkeer, zijnde geen woon-werk verkeer of zakelijk verkeer, van de weg te halen, zodat mensen wel op tijd op hun werk of bij hun klant kunnen zijn. Bij dit uitgangspunt is, heeft jouw benadering volgens mij niet het beoogde effect.
Succes met de verdere uitwerking, Jos
josdekkers

Berichtdoor Rik » zo 20 jun 2010, 10:46

Beste Jos,

Mijn plan is nog verder uitgewerkt en uitgelegd. De grafieken en de gegevens van het CBS laten zien dat het geen zin heeft om maatregelen te treffen om niet zakelijk verkeer uit de file te weren. Simpel weg omdat deze groep nauwelijks bestaat. De files staan voornamelijk op werkdagen in de ochtend- en avondspits. Dit zijn mensen die naar of van hun werk afkomen. Dit zijn voorspelbare files en die worden ontweken door mensen die niet perse op dat moment moeten gaan rijden.

Groet, Rik
Rik
Beheerder

Keer terug naar Klik hier voor het Nederlandstalige forum over de BerkelBike