Hallo Rik,
Eerst zal ik mij even voorstellen mijn naam is Jacqueline Reijnders.
10 jaar geleden heb ik voor het laatst gefietst op mijn aangepaste driewielfiets dit ivm mijn motorische handicap.(beperking in de heupen en knieën) Helaas werd dit te gevaarlijk door mijn epilepsie en ik moest stoppen met fietsten. Al snel had ik een handbike. Een mee skatende begeleider had mijn rolstoel vast en kon ingrijpen als dat nodig was. Alleen met handbiken daarbij gebruik je je beenspieren niet en het is bij mij juist net de bedoeling dat die beenspieren getraind worden!
De BERKELBIKE is voor mij dan ook een pracht van een uitvinding. Mijn benen kunnen nu weer aan het werk en de beenspieren worden getraind. Ook bij het fietsen met de Berkelbike, begeleidt iemand mij op zijn of haar skates. Ik heb de Berkelbike nu precies 4 maanden en ik heb er al 451 km mee gefietst.(het zou alleen prettiger zijn als het stuur wat smaller zou zijn maar daarvoor ga ik nog naar Bart) In het begin fietste ik elke dag binnen op de hometrainer “de Tacx” om weer conditie op te doen en mijn benen weer te laten wennen dat zij weer aan het werk moesten. Tacx Fortius is een erg leuk trainingsprogramma en je kunt hiermee je eigen vorderingen volgen, door jezelf uit een vorige rit als tegenstander te kiezen. Erg leuk om te zien, zeker als goed gaat! In het begin was het vermoeiend omdat mijn benen weer aan werk moesten. Nu met het mooie weer fiets ik elke dag buiten ongeveer 10 km. Dit doe ik dan nog na mijn werk en ik krijg er extra energie door. Wij trainen nu voor de Rolstoelmeerdaagse in Deurne. Het is dan de bedoeling om 3 dagen lang 30 km op één dag te fietsen. Dat is onze uitdaging!
Rik bedankt voor jouw uitvinding DE BERKELBIKE !!!