De Berkelbike is een pracht van een uitvinding

De Berkelbike is een pracht van een uitvinding

Berichtdoor Jacqueline » vr 08 mei 2009, 17:00

Hallo Rik,

Eerst zal ik mij even voorstellen mijn naam is Jacqueline Reijnders.
10 jaar geleden heb ik voor het laatst gefietst op mijn aangepaste driewielfiets dit ivm mijn motorische handicap.(beperking in de heupen en knieën) Helaas werd dit te gevaarlijk door mijn epilepsie en ik moest stoppen met fietsten. Al snel had ik een handbike. Een mee skatende begeleider had mijn rolstoel vast en kon ingrijpen als dat nodig was. Alleen met handbiken daarbij gebruik je je beenspieren niet en het is bij mij juist net de bedoeling dat die beenspieren getraind worden!
De BERKELBIKE is voor mij dan ook een pracht van een uitvinding. Mijn benen kunnen nu weer aan het werk en de beenspieren worden getraind. Ook bij het fietsen met de Berkelbike, begeleidt iemand mij op zijn of haar skates. Ik heb de Berkelbike nu precies 4 maanden en ik heb er al 451 km mee gefietst.(het zou alleen prettiger zijn als het stuur wat smaller zou zijn maar daarvoor ga ik nog naar Bart) In het begin fietste ik elke dag binnen op de hometrainer “de Tacx” om weer conditie op te doen en mijn benen weer te laten wennen dat zij weer aan het werk moesten. Tacx Fortius is een erg leuk trainingsprogramma en je kunt hiermee je eigen vorderingen volgen, door jezelf uit een vorige rit als tegenstander te kiezen. Erg leuk om te zien, zeker als goed gaat! In het begin was het vermoeiend omdat mijn benen weer aan werk moesten. Nu met het mooie weer fiets ik elke dag buiten ongeveer 10 km. Dit doe ik dan nog na mijn werk en ik krijg er extra energie door. Wij trainen nu voor de Rolstoelmeerdaagse in Deurne. Het is dan de bedoeling om 3 dagen lang 30 km op één dag te fietsen. Dat is onze uitdaging!

Rik bedankt voor jouw uitvinding DE BERKELBIKE !!!
Jacqueline

Re: De Berkelbike is een pracht van een uitvinding

Berichtdoor Bjorn Jurcka » vr 29 mei 2009, 10:55

Beste Jacqueline Reijnders,

Ik las dat u aan het trainen was voor de rolstoeldriedaagse in Deurne. Aangezien deze al weer achter de rug is (de start was op Hemelvaartsdag (21 mei j.l.)), vroeg ik me af hoe het is gegaan. Gaat u volgend jaar 3x 50 kilometer proberen met de BerkelBike?

Met vriendelijke groeten,

Bjorn
Bjorn Jurcka
Beheerder

Berichtdoor Jacqueline » vr 29 mei 2009, 17:40

[quote="Bjorn Jurcka"]Beste Jacqueline Reijnders,

Ik las dat u aan het trainen was voor de rolstoeldriedaagse in Deurne. Aangezien deze al weer achter de rug is (de start was op Hemelvaartsdag (21 mei j.l.)), vroeg ik me af hoe het is gegaan. Gaat u volgend jaar 3x 50 kilometer proberen met de BerkelBike?

Bjorn[/quote]

Beste Bjorn,

IK HEB HET GEHAALD 3 X 30 KM

Tja, Bjorn daar vraag je mij wat!
Ik heb de Berkelbike pas vanaf februari jl. en ik ben flink aan het trainen geweest om rustig mee te kunnen gaan doen aan de Rolstoelmeerdaagse. Het is heel goed verlopen. De eerste dag was erg zwaar. Ik lag 's avonds al om negen uur in mijn bed. De tweede dag ging een stuk makkelijker en 's avonds hadden ze toen een boeren bruiloft. De derde en laatste dag, viel op de laaste drie km erg mee maar toen kreeg ik een epilepsie aanval en kon toen niet meer makkelijk naar de finisch toe rijden. Dat was erg jammer. Maar ik heb mijn doel wel gehaald 3 X 30 km !!!
Wel gaan wij volgend jaar weer mee doen. Bed & breakfast is al geboekt.
Maar of het volgend jaar 50 km wordt..... weet ik nog niet maar het lijkt mij niet erg leuk als er een tijds druk achter zit. Je moet er wel een stukje ontspanning erin hebben en niet moeten denken ojee ik moet opschieten anders ben ik niet optijd binnen.
Er staan foto's van ons op de volgende site: www.rolstoelmeerdaagse.nl
De Berkelbike is goed te zien. Je moet wel eerst veel foto's voorbij van de schutterij. Je komt ons tegen, ik in het blauw en mijn vader met een creame kleurige broek aan. Veel kijk plezier!

Groetjes,
Jacqueline Reijnders
Jacqueline

Berichtdoor Bjorn Jurcka » di 02 jun 2009, 14:16

Proficiat dat je ondanks de tegenslag toch de driedaagse hebt uitgereden! Bedankt voor de link naar de foto's.

Ik kan me inderdaad voorstellen, dat het veel minder relaxed fietsen is als er die tijdsdruk achter zit bij een langer afstand.

Heeft je vader die 3x 30 km op de skeelers gedaan? Knap hoor. Ik kan op een rechte gladde weg er redelijk mee uit de voeten, maar ik kan er niet goed mee remmen.

Groeten,

Bjorn
Bjorn Jurcka
Beheerder

Berichtdoor Hans » wo 04 aug 2010, 13:42

Is er overigens - gezien de enthousiaste berichten over afstanden - ook iets van een kilometerteller/snelheidsmeter op de Pro te plaatsen? Ik ben er van overtuigd dat de ontwikkelaars daar wel aan gedacht hebben, maar ik ben benieuwd. :)
Hans
Hans

Keer terug naar Klik hier voor het Nederlandstalige forum over de BerkelBike